Uwaga! Strona pro-vie.pl jest przeznaczona dla osób dorosłych; miejscami zawiera treści trudne intelektualnie, które tworzę z myślą o osobach dorosłych, czyli nie dla dzieci. Także dlatego, że nie mam uprawnień pedagogicznych, co oznacza, że moje sposoby wyrażania się nie uwzględniają tych umiejętności w przekazywaniu wiedzy, których wymaga relacja z dziećmi.
„Kategoria wskazująca na przedmioty o charakterystycznych właściwościach, a tym samym różniące się od przedmiotów abiotycznych. Przedmioty istniejące tylko na jednej planecie — Ziemi (jak dotąd nie mamy żadnych przesłanek wskazujących na istnienie życia poza naszą planetą, dlatego faktu istnienia życia poza Ziemią nie możemy ani wykluczyć, ani potwierdzić). Pytanie, co to jest życie, nurtuje nas od stuleci i dominuje od początku w naszej cywilizacji — od starożytnej Grecji do współczesności. Interesuje nas dzisiaj to, co interesowało już Arystotelesa, a mianowicie: Czym się różni ręka żywa od ręki z brązu? Grecy, szukając odpowiedzi na to pytanie, wytyczyli szlaki, po których do dziś podąża myśl ludzka, a są nimi: atomizm — redukcjonizm, finalność — witalizm, przypadek — konieczność. Krążymy wokół koncepcji, z których żadna nie uzyskała powszechnej akceptacji — ani na poziomie nauk przyrodniczych, ani w refleksji filozoficznej (...)”.
C. Rogowski, Leksykon pedagogiki religii, Warszawa 2007, s. 909–914.
Właśnie tak nisko na drabinie potrzeb trzeba zmieścić także temat reklam, gdyż właśnie reklama jest tym, z czego wielu ludzi żyje, a czasem w ogóle przeżywa. Dobra reklama to także szybka możliwość oderwania się od treści trudnych, gdy z jakiegoś powodu musimy je przyswoić, które — jeśli zupełnie nowe — w naturalny sposób wymagają czasu, żeby się poukładały w naszych sposobach rozumowania, a także w pamięci. Reklama korzysta z tej potrzeby ludzkiej, ale jeśli dostarcza właśnie tej odrobiny reklaksu, można uznać, że jest OK. Fakt, że nie zawsze to samo jest dla wszystkich relaksem. Dla jednego kawa (choć pijąc kawę od razu nabieramy sił do dalszej pracy, bo tak właśnie działa kofeina), dla kogoś innego reklama o dobrych wczasach, dla innych galeria zdjęć z pięknymi pejzażami itd. Jak ta rzeczywistość wygląda na jednej z moich stron z tematycznym marketingiem treści można zobaczyć w witrynie o mediacjach win win.