Szkoła bycia pro-vie, albo: w jaki sposób 2+2 może być równe 70?

School of saying yes to human life

École de dire oui à la vie humaine

Content marketing tematyczny

Content marketing dla Ciebie

Informacja o plikach cookies

Regulamin usług

Polityka prywatności

Zapytaj o ofertę

Uprzejmie informuję, że ta witryna miejscami zawiera treści trudne dla osób, które nie ukończyły 18-tu lat (chodzi o trudność z powodu obiektywnej drastyczności niektórych przedstawianych tu zagadnień, a także trudność natury intelektualnej, której pokonanie wymaga starszego wieku, żeby niepotrzebnie nie zabłądzić w fałszywe mniemania). Kto trafił na tę moją witrynę, a ma lat mniej, proszę, żeby może zapytał Mamy lub Taty, czy wyraża zgodę dla Małoletniej lub Małoletniego na czytanie zawartych tu treści.

Flaga Włoch Flaga Polski Flaga Niemiec Flaga Francji Flaga Wielkiej Brytanii Flaga Szwecji Flaga Czech flaga Ukrainy

Potrzeba dziesiąta: potrzeba autorytetu

wyżej

niżej

Autorytet można mieć w jakiejś dziedzinie, np. w malarstwie, ale czym dokładnie jest autorytet?

Uznaniem, wsparciem; czym jeszcze innym?

„Cézanne malował wolno i starannie. Często pracował nad jednym płótnem przez kilka lat, robiąc dłuższe przerwy. Przy takim trybie pracy stabilny klimat południa okazał się bardzo sprzyjający, pozwalał bowiem wracać do tego samego motywu przez wiele kolejnych dni bez obawy zmiany warunków atmosferycznych. Cézanne zdawał sobie sprawę z tego, że w malarstwie nie da się odtworzyć efektów światła słonecznego, że artysta musi przedstawić światło za pomocą koloru. Dbałość, z jaką próbował znaleźć precyzyjny ton czy wartość koloru dla każdego pociągnięcia pędzla, wynikała z dążenia do stworzenia harmonii barw odpowiadającej warunkom naturalnym, w której każdy ton jest zgrany z pozostałymi. Niewłaściwie dobrany walor zmuszał artystę do przerabiania całego płótna, by harmonizowało z owym rażącym tonem”.

Techniki wielkich mistrzów malarstwa, praca zbior., Warszawa 1999, 2004, 2006, s. 222.