Uwaga! Strona pro-vie.pl jest przeznaczona dla osób dorosłych; miejscami zawiera treści trudne intelektualnie, które tworzę z myślą o osobach dorosłych, czyli nie dla dzieci. Także dlatego, że nie mam uprawnień pedagogicznych, co oznacza, że moje sposoby wyrażania się nie uwzględniają tych umiejętności w przekazywaniu wiedzy, których wymaga relacja z dziećmi.
Uznaniem, wsparciem; czym jeszcze innym?
„Cézanne malował wolno i starannie. Często pracował nad jednym płótnem przez kilka lat, robiąc dłuższe przerwy. Przy takim trybie pracy stabilny klimat południa okazał się bardzo sprzyjający, pozwalał bowiem wracać do tego samego motywu przez wiele kolejnych dni bez obawy zmiany warunków atmosferycznych. Cézanne zdawał sobie sprawę z tego, że w malarstwie nie da się odtworzyć efektów światła słonecznego, że artysta musi przedstawić światło za pomocą koloru. Dbałość, z jaką próbował znaleźć precyzyjny ton czy wartość koloru dla każdego pociągnięcia pędzla, wynikała z dążenia do stworzenia harmonii barw odpowiadającej warunkom naturalnym, w której każdy ton jest zgrany z pozostałymi. Niewłaściwie dobrany walor zmuszał artystę do przerabiania całego płótna, by harmonizowało z owym rażącym tonem”.
Techniki wielkich mistrzów malarstwa, praca zbior., Warszawa 1999, 2004, 2006, s. 222.